Компаниите искат да се класират на върха със своите ключови думи. Проучване на Backlinko и HubSpot показва, че класирането на първо място в SERP в правилната ниша генерира 39,8% CTR през 2023 г. В днешни дни това представлява огромен дял от трафика, като се има предвид, че резултатите от второ и трето класиране получават съответно 18,7% и 10,2%.
Обемът на търсене остава най-влиятелният фактор за класиране на високи позиции.
Ключовите изводи от това проучване гласят:
1. Резултат №1 в резултатите от органичното търсене на Google има среден CTR от 27,6%.
2. Органичният резултат №1 е 10 пъти по-вероятно да получи кликване в сравнение със страница на място №10.
3. Органичният CTR за позиции 8-10 е почти същият. Следователно преместването с няколко места нагоре в долната част на първата страница може да не доведе до повече органичен трафик.
4. Средно придвижването с 1 място нагоре в резултатите от търсенето ще увеличи CTR с 2,8%. Това обаче зависи от това къде се движите. Преминаването от позиция #3 към позиция #2 обикновено ще доведе до значително повишаване на CTR. Преминаването от #10 към #9 обаче не прави статистически значима разлика.
5. Заглавия, които съдържат или не съдържат въпрос, имат идентичен CTR.
6. Заглавните тагове между 40 и 60 знака имат най-висок CTR. Според нашите данни страниците с дължина на заглавния таг между 40 и 60 знака имат по-висок CTR в сравнение с тези, които са извън този диапазон.
7. По-дългите ключови думи са склонни да имат по-висок CTR: ключовите думи с дължина между 10-15 думи получават 1,76 пъти повече кликвания от термините с една дума.
8. URL адресите, които съдържат термини, подобни на ключова дума, имат 45% по-висока честота на кликване в сравнение с URL адресите, които не съдържат ключова дума.
9. Положителните заглавия могат да подобрят вашия CTR. Установено е, че заглавията с положително послание подобряват CTR с приблизително 4%.
Подробни данни ще откриете в следващите графики:
Колко често потребителите използват интернет, за да открият информация за обект в даден район?
No Data Found
Година: 2023
Източник: Backlinko, HubSpot
Брой кликове (в млн.)
върху първите 10 резултата в Google
No Data Found
Връзката между SEO заглавия и ключови думи
и влиянието ѝ върху честотата на кликване (брой кликвания/брой импресии)
No Data Found
Позитивните заглавия имат по-висока честота на кликване
от тези с негативно или без емоционално послание
No Data Found
Кои SEO стратегии са най-ефективни за класиране в топ 7 SERPs?
според 400+ SEO специалисти
No Data Found
Най-популярните инструменти за анализ на SEO данни
данни в %
No Data Found
Топ 5 най-важни метрики в SEO
0
Органична видимост
0
Честота на кликване
0
Конверсии
0
Класиране по ключови думи
0
Трафик
Година: 2023
Източник: Databox